Kwaliteit en  kwaliteitsmanagement

Het is vloeken in de kerk maar de meeste kwaliteitsmanagers, auditors of ander kwaliteitsprofessionals nemen zichzelf te serieus.

Voorgekauwde procedures/instructies of audits rapporten worden de organisatie ingesmeten vol met dure woorden maar wel geheel volgens de norm of wet.

Dat weer wel.

Wanneer gaan we kwaliteitsmanagement weer eens leuk maken?

Echt onderdeel van de organisatie en beleven zoals we al andere zaken in het leven beleven.

Een lekkere dosis humor kan hierbij helpen.

Klinkt goed, of niet?

En het heeft veel meer effect als je dit onderwerp op een ludieke manier introduceert.

Zijn vergaderingen te lang, lopen ze niet echt lekker, wordt er niet lekker samengewerkt op de afdeling?

Zet de groep bij elkaar en laat Brigitte maar even zingen.

[youtube height=”HEIGHT” width=”WIDTH”]http://www.youtube.com/watch?v=BYVDIU-0yoU[/youtube]

Het bruggetje is dan zo gemaakt door de aanwezigen!

Pas op, het deuntje blijft wel in je hoofd zitten, maar dat heeft ook weer een voordeel.

Wat is kwaliteit en kwaliteitsmanagement ?

Eerder heb ik gezegd dat kwaliteit is waar je blij van wordt.

Wil je met je organisatie deze discussie aangaan dan is deze ervaring van Lebbis ook een hele mooie introductie.

Dit snapt en wilt iedereen.

[youtube height=”HEIGHT” width=”WIDTH”]http://www.youtube.com/watch?v=UJh_sqNyor0[/youtube]

Kwaliteit en kwaliteitsmanagement is van de mensen

Weg met de theoretische modellen en normen, breng kwaliteitsmanagement weer onder mensen.

Zij maken ten slotte het verschil.

Voor ander leuke voorbeelden van humor en kwaliteit hou ik me van harte aanbevolen.